Wednesday, April 27, 2011

Coach Volleyball


Tidak pernah ada dalam mimpi aku akan serius dalam sukan sehingga menjadi jurulatih apa apa peringkat. Inilah dikatakan suratan takdir.

Apapun biarlah diceritakan di sini, sebenarnya bukanlah seperti sangkaan warga SMIK di luar VT bahawa Ustaz Umar dan ustaz-ustaz lain mahukan kemenangan dalam tournament Volleyball daerah Klang. Tak lain tak bukan hanya ingin membuka ruang untuk anak-anak SMIK tampil dalam masyarakat sekaligus memperolehi merit baik dalam ko Kurikulum.

SMIK VT menyertai dua kategori 1Lelaki Bawah 18 dan 2 Lelaki Bawah 15. Alhamdulillah kedua-dua Team melepasi target iaitu tidak menjadi pasukan belasahan. B18 mendapat tempat ketiga peringkat kumpulan B15 mendapat tempat ketiga Daerah Klang.

Walaubagaimanapun itu semua hanyalah cerita luaran VT apa yang ada di dalamnya hanyalah tarbiyah dan juga matlamat-matlamat dakwah yang cuba diserukan di Medan Bola Tampar. Alhamdulillah walaupun baru belajar digging tapi Allah izinkan beberapa kemenangan.

Misi di peringkat sekolah kali ini adalah melahirkan pewaris atau pelapis. Alhamdulillah SMIK VT sudah wujud dengan redha semua warga SMIK. Semoga lepas ini SMIK FC pula akan berbuah.

No comments: