Saturday, May 24, 2008

makan ketam.

Tak silap aku sejak haji lepas last aku dapat makan ketam. Ketam memang susah nak dimakan tapi kalau org kata monyet tuh terer makan ketam aku nih lagi terer. sekilo ketam kejap jer aku hadap. gigi ini mmg tuhan ciptakan supaya aku senang makan ketam.

setelah balik dari meeting rumah semalam aku membuka freezer melihat lihat apa benda nak dimasak esok pagi. tiba tiba aku terpandang akan sejenis makhluk yang sudah lama tidak kusentuh kuusap besar besar. paling kecil besar pelempang aku. Aduh pahala apakah yang telah aku lakukan hari ini sehingga Allah merezekikan aku sedozen ketam.

aku berkira kira nak masak apa ketam itu. sekali member aku yg mmg jauh lagi terer masak dari aku yang dah sedia terer ni, mencadangkan agar aku masak lemak. hahahaha
masak lemak ketam bertemankan sambal ikan kerapu. aduh migrain aku makan tgh hari nanti.

akupun pergi membeli jarjir dan sedikit sebanyak barang dapur. Balik masak punya la semangat pukul 12 terpacak da siap hidangan tegah hari. dah siap tuh akupun mandi n ready nak solat.
dah lepas solat kantuk melekat di mata. aduh mak mana tak ngantuk semalam pukul pat duk klip pok klip pok lagi, pastu bangun masak sarapan pas subuh main bola lagi. pastuh balik beli barang terus masak.

dah pukul 4 aku bangun untuk mengisi perut malang tidak berbau sedozen ketam hanya tinggal beberapa kepit ketam jer. nasib baik laa kepit dia besar besar. sebelum apa apa aku pun melantaklah kepit ketam. Pastuh bancuh syai and hidang kuih yang beit dapat. hehehe senang kerja aku.

malam pulak aku ada jemputan farewell haji saman. oklah adios takkan nak citer semua. stock aa sikit untuk hari tua.

4 comments:

Aishahtur said...

gmbr nye takde ke. bace je da meleleh ni. tgk gmbr cmne la. bile depan mate lagilah. banjir umah ngan air liur. da due thun tak makan nnt. blik WAJIB makan. insyaAllah. hehehe sedap2

KiDeN~H.D.3 said...

alah, bru 2thn..
abg omaq,anakn..last mkn ketam thn 2003..~xtanye poonn..~
dah 5thn xmakan..
makan sikit pnye xigt oo..
kepit pn kepit laa..ha3.

Nurul Zahar said...

tu baru ketam belum lobster lagi tu...lobster Sudan besar2 woo.....

KiDeN~H.D.3 said...

lobster lg le..
bau pn xpenah ape lg nk mkn..perhh